Pirts aptieka iespējas garām nelaiž

Mana Aptieka Pirts aptieka Limbažos piedzīvojusi kārtējās pārmaiņas – tagadējās telpas kļuvušas krietni plašākas un ērtākās gan klientiem, gan darbiniekiem. Jauninājums ir arī pašapkalpošanās zona, kurā klientu ērtībai izvietota kosmētika un uztura bagātinātāji.

Pirts aptiekas vēsture aizsākās 1996. gadā, kad tās īpašniecei Kristīnei Krišjānei dažādu veiksmīgu sakritību rezultātā izdevās realizēt ieceri atvērt pašai savu aptieku. “Tas bija laiks, kad pēc dekrēta atvaļinājuma man bija jāatsāk strādāt. Limbažos jau viena privātā aptieka bija. Sāku domāt, ja citi var, tad es arī varu. Arī draugi un paziņas mudināja uzdrošināties,” atceras aptiekas īpašniece Kristīne Krišjāne. Iespējams, ka tā tam arī bija jānotiek, jo, lai gan sākums nebūt nebija tas vieglākais laiks jaunās uzņēmējas dzīvē, visas ieceres īstenojās. Izdevās atrisināt gan telpu, gan naudas jautājumu, ko aizdeva ārzemēs dzīvojošs onkulis. Tā rezultātā 1996. gada 17. decembrī durvis apmeklētājiem vēra Pirts aptieka, kas savu nosaukumu ieguva par godu tam, ka agrāk tur bija atradusies pirts. Sākumā telpas tika īrētas, tad izdevās tās privatizēt, garām netika laista iespēja nedaudz paplašināt tirdzniecības zāli, bet pirms trim gadiem tika pieņemts lēmumu par aptiekas vietas maiņu uz lielveikala Top ēku. “Pēc ilgām un nopietnām pārdomām piekritām pārcelties uz tirdzniecības centra telpām un tagad varam teikt, ka lēmums bija pareizs. Aptiekai ir jāatrodas tur, kur ir cilvēku plūsma, lai tā klientiem būtu viegli pieejama,” atzīst Kristīne.

Kārtējo veiksmīgo sakritību rezultātā Pirts aptieka ir piedzīvojusi nākamās pārmaiņas. “Neteikšu, ka arī šīs pārmaiņas nāca viegli, bet, kārtīgi apdomāto darbību rezultāts iepriecina gan mūs, gan klientus,” atzīst Kristīne. Ievērojami paplašinot tirdzniecības zāli, ir izveidota pašapkalpošanās zona, kur izvietots plašs  kosmētikas klāsts, uztura bagātinātāji un medicīnas preces. Ir arī padomāts par uzrakstiem uz plauktu malām, kas ļauj klientam vieglāk orientēties aptiekā un ātrāk atrast sev vēlamo preci. Klientiem tagad ir dota iespēja bez steigas iepazīties ar plašo sortimentu  un produktu sastāvu – pirms lēmuma pieņemšanas, noskaidrojot cenu, mierīgi apdomājot pirkuma izvēli. Nepieciešamības gadījumā klients saņems farmaceita konsultāciju arī par pašapkalpošanās zonā esošajiem produktiem.

“Protams, ir gandarījuma sajūta, ka izdevies spert nākamo soli. Ka aptieka kļuvusi mūsdienīgāka, klientiem vēl draudzīgāka. Izdzīvot neatkarīgai aptiekai mūsdienās ir liels izaicinājums. Jāatzīst, ka lai pastāvētu, mums daudz palīdz neatkarīgo aptieku apvienība “Mana Aptieka”. Šajā situācijā klienti viennozīmīgi ir ieguvēji, jo attieksme neatkarīgajās aptiekās ir daudz personiskāka nekā lielo ķēžu aptiekās. Pie mums lieliski darbojas princips – katram savs farmaceits, tāpēc pat nespēju iedomāties rindas sistēmas ieviešanu savā aptiekā. Tas ir līdzīgi kā, kad cilvēks iet pie sava ģimenes ārsta, tā arī pie sava farmaceita. Gan ģimenes ārsts, gan farmaceits jūtas atbildīgs par klienta veselības stāvokli, tāpēc dara visu iespējamo, lai tas uzlabotos. Neatkarīgo aptieku farmaceiti pazīst savus klientus, viņu vajadzības, zina, ko viņiem ieteikt, cenšas maksimāli iedziļināties katra klienta vajadzībās,” stāsta Kristīne.

Aptiekas vadītāja ne mirkli nedomājot atzīst, ka šis ir darbs, ko viņa mīl, jo viņai patīk strādāt ar cilvēkiem, palīdzēt viņiem. Mazsvarīgs nav fakts, ka izdevies izveidot arī lielisku kolektīvu, kas uz darbu nāk ne tāpēc, ka jānāk, bet tāpēc, ka darbs vienlaikus ir arī viņu sirdslieta.

“Man ir milzīgs gandarījums par manu komandu. Es darbā nejūtos kā priekšniece, kurai jāpārbauda darbinieces, es paļaujos uz viņām, zinu, ka darīs visu, lai palīdzētu ikvienam, lai atrisinātu jebkuru situāciju,” atzīst Kristīne.

Aptiekas vadītājas devumu atzinīgi novērtē arī darbinieces, jo reta ir tā darba vieta, kur nenotiek kadru mainība  – Pirts aptiekā kolektīvs tikai palielinās. Šobrīd aptiekā strādā četras farmaceites, jo viena no kolēģēm atrodas bērnu kopšanas atvaļinājumā. Un visām viņām ir viena vēlme – pēc iespējas labāk padarīt savu darbu, konsultējot klientus un iesakot viņiem veiksmīgākos risinājumus viņu veselības uzlabošanai.

Saistītie raksti

Insults – kā zibens spēriens no skaidrām debesīm

Lai gan šobrīd atkal visa mūsu uzmanība ir veltīta supervīrusa apkarošanai,... lasīt vairāk
Jaunā gada apņemšanās – vai izdosies to īstenot?

Jaunā gada apņemšanās – vai izdosies to īstenot?

Rīgas Stradiņa universitātes Psihosomatikas klīnikas psihiatrs, psihoterapeits Artūrs Utināns bērnībā par... lasīt vairāk

Veģetatīvā distonija –haoss cilvēku emociju pasaulē

Veģetatīvā disonēja nereti tiek dēvēta par laikmeta slimību. Pēdējos gadu desmitos... lasīt vairāk